Business

China threatens the United Kingdom after its media is fined 225,000 pounds and the license is withdrawn

BEIJING (Reuters) – China on Tuesday threatened an unspecified retaliation after the UK’s media regulator fined its state broadcaster CGTN over alleged biased reports.

Ofcom on Monday fined the network £ 225,000 after British citizen Peter Humphrey complained that he was forced to make a criminal confession on China Worldwide Television Network in 2013, as well as complaints that CGTN programs on democratic protests in Hong Kong “failed to maintain.” On the impartiality of duty. “

Humphrey, a fraud investigator, was imprisoned for more than two years by a Chinese court in 2014 in connection with a corruption case involving the pharmaceutical giant GlaxoSmithKline.

Ofcom last month revoked the CGTN license after finding that the state-backed ownership structure violated UK law.

Beijing said on Tuesday that the fine showed “severe ideological bias against China” and “outright political repression.”

“CGTN has always adhered to the principles of objectivity and fairness when conducting reports,” Foreign Ministry spokesman Zhao Lijian said in a press release.

China “reserves the right to provide justified and necessary responses,” Zhao said.

Last month, China banned BBC World News, accusing it of violating guidelines over a draconian report on Beijing’s treatment of the country’s Uyghur minority.

The move, widely seen as retaliation for Ofcom’s ban on CGTN, was followed by accusations from Chinese officials and state media that the BBC had manipulated its footage to shine a spotlight on China.

The English-language satellite broadcaster CGTN has long faced criticism for its repetition of the Communist Party’s line on its global broadcasts.

It may face additional fines after Ofcom upheld the complaints of two prominent opponents, Simon Cheng and Joy Minhai, both of whom allege that CGTN did not advance their cases fairly.

Joy, who has published chatter headlines about Chinese leaders in Hong Kong, was sentenced to 10 years in prison in China last year for illegally providing intelligence information abroad.

CGTN aired footage of Jie appearing to regret the drunk driving charges for which he was initially imprisoned.

Ofcom found that the program did not take sufficient steps to ensure that the footage awarded to them “was not provided, deleted, or discarded in a way that is unfair to Mr. Gui”.

The regulatory body also upheld a complaint by Simon Cheng, a former employee of the British Consulate in Hong Kong, who was granted asylum in the United Kingdom after being tortured by the Chinese secret police.

CGTN has posted a video purporting to show him admitting to “soliciting prostitutes”.

Ofcom ruled that CTGN did not respect Cheng’s privacy and did not do enough to disclose and report the circumstances of the confession.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button